Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015

...o Joseph Stiglitz - Nobel οικονομίας...

...δήλωσε:
"Αυτοί που πίστευαν ότι δε θα επιβιώσει το ευρώ αποδείχτηκαν επανειλημμένα λάθος. Αλλά αυτοί που τους επέκτειναν είχαν δίκιο σε ένα πράγμα: η Ευρώπη δε θα ανακάμψει αν δεν μεταρρυθμιστεί η δομή της και δεν αντιστραφεί η λιτότητα, το θέμα δεν είναι η Ελλάδα, είναι η Ευρώπη. Εαν η Ευρώπη δεν αλλάξει τους τρόπους της, δεν μεταρρυθμίσει την ευρωζώνη και δεν καταργήσει τη λιτότητα, μια λαϊκή εξέγερση θα είναι αναπόφευκτη. Η Ελλάδα ίσως παραμείνει όρθια αυτή τη φορά αλλά αυτός ο οικονομικός παραλογισμός δε μπορεί να συνεχιστεί για πάντα. Η Δημοκρατία δεν θα το επιτρέψει αλλά πόσο περισσότερο πόνο πρέπει η Ευρώπη να υπομείνει πριν επανακτηθεί η λογική;"*

...λοιπόν, εγώ θα έπρεπε να είχα σπουδάσει οικονομικά, είναι τόσο εύκολη και απλή η λογική τους, που ο μέσος όρος εξυπνάδας φτάνει για να γίνει όποιος θέλει οικονομολόγος, αλλά τότε που ήμουν έφηβος δεν το σκέφτηκα καν, με είχε παρασύρει ο κινηματογράφος, και ο κινηματογράφος όπως ξέρετε είναι κάτι που ρέει σαν τη ζωή, και επειδή δεν ήθελα να χάσω τη ζωή που έρρεε μπροστά στα μάτια μου, αποφάσισα να μην σπουδάσω, χάσιμο χόνου, είπα μέσα μου, και ακολούθησα τη ροή των εικόνων- και έγινα πανάθεμά με φωτογράφος αντί σκηνοθέτης- τα υποκατάστατα σημαδεύουν τη ζωή μου...

...γιατί το έγραψα το παραπάνω; Μα γιατί τα λόγια του Stiglitz θα τα διαβάσετε στα εδώ σημειώματά μου, αλλά μην χάσετε χρόνο,  έχετε το λόγο της τιμής μου, τα έχω γράψει και τα έχω πει και τα λέω όπου σταθώ και βρεθώ, δεν επιζητώ τα μπράβο, απλώς στιγματίζω το λίγο των οικονομολόγων που έχουν σηκώσει κεφάλι και κάθε μέρα μας ζαλίζουν με τις ανοησίες τους ή και όχι, γιατί υπάρχουν και σοβαροί οικονομολόγοι, όπως σε κάθε ειδικότητα υπάρχουν οι αστείοι και οι σοβαροί, άρα, ο οικονομολόγος νομπελίστας Stiglitz και εγώ έχομε την ίδια εύλογη λογική- άρα, κάπου αλλού κείται το πρόβλημα, και πού κείται;, πού αλλού από την υποχώρηση της Πολιτικής έναντι της δήθεν οικονομίας- διάβαζε κερδοσκοπία, τοκογλυφία -και της επιστροφής των θρησκειών με τα συμπράγκαλά τους -στασίδια, μπαγκάρια, εξαπτέρυγα, αυτόματα όπλα, χρυσά κιτς καπέλα, μίτρες μαλαματένιες και ένα σωρό άλλα βλαπτικά για τον υγιή άνθρωπο...

...χθες στην παρουσίαση του βιβλίου μου "Η Σκοτεινή πλευρά της φωτογραφίας", στο βιβλιοπωλείο "Επί λέξει", εκδόσεις ΡΟΕΣ, ήταν πολύ όμορφα, παρά το ψύχος με τίμησαν άξιοι πολίτες, οι ομιλητές, Μαρία Καραβία και Δημήτρης Αληθεινός με συγκίνησαν σε μεγάλο βαθμό, τόσο που δεν κοιμήθηκα παρά τρεις ώρες- η συγκίνηση μου έκλεψε τον ύπνο, έτσι είναι, ο ύπνος δεν αξίζει τίποτα σε αυτή την όμορφη, σε πολλά της, σύντομη ζωή, έτσι και αλλιώς κάποια επόμενη στιγμή θα πέσομε για πάντα στο βαθύ ύπνο -βέβαια, είδα και ποιοι δεν με εκτιμούν, ενώ όφειλαν, έτσι πίστευα άλλωστε, τώρα πια δεν πιστεύω, ο καθείς έχει δικαίωμα στο φθόνο και στην αδιαφορία- έμειναν στο ζεστό σπιτάκι τους απέναντι στην τηλεόραση ή μπροστά στα γεμάτα πιάτα φαγί, τώρα ξέρω ποιοι οι φίλοι και ποιοι οι αδιάφοροι, ελάχιστους δικαιολόγησα...
...ναι, ήταν όμορφα, το είδα στο βλέμμα τους και το διαπίστωσα από την πώληση αντιτύπων, διότι βλέμμα και αγορά βιβλίου είναι ταυτόσημα σε τέτοιες περιπτώσεις, γιατί αλίμονο αν λείπει η χαρά όταν αγοράζομε ένα βιβλίο-, θέλω να πω ότι τα κείμενα των ομιλητών δεν άφησαν ασυγκίνητους εκείνους που ήρθαν και που τους ευχαριστώ εκ καρδίας και από εδώ...

...και από εδώ ευχαριστώ και τον Joseph Stiglitz, συνώνυμο του μεγάλου φωτογράφου Alfred Stieglitz, (εδώ πράγματι ένα "e" κάνει τη διαφορά- ο πρώτος οικονομολόγος, ο δεύτερος φωτογράφος), από τα πρώτα μου βήματα ως φωτογράφος αποδέχτηκα και ενστερνίστηκα τις απόψεις του και θέσεις του για τη φωτογραφία- έτσι και με τον οικονομολόγο έχομε τις ίδιες θέσεις και απόψεις...

...φωτογραφία σήμερα δεν έχει...             

*Πηγή: http://www.iefimerida.gr/news/186080/nompelistas-tzotzef-stigklits-o-syriza-kindyneyei-na-hasei-tin-aytodynamia-giati-oi#ixzz3OJaSreCD

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου